Projektek az Apponyi suliban
A szakirodalom – Kovátsné Németh Mária ás M. Nádasi Mária – szerint:
„ A projektoktatás új oktatási stratégia, amely kiválóan alkalmas a tanulás tanulására. Olyan célközpontú oktatási módszer, amely a sajátos célok elérését a valós életet integráló tanulási tartalommal, a komplex szemléletmódot segíti, tevékenység-központú, feladatorientált tanulói tevékenységet biztosító szervezési formákkal, módszerekkel, technikákkal, eszközökkel, az iskolai keretet kitágítva valósítja meg, és az eredményeként létrejött projekt további célok megvalósítását motiválja.
A projektmunka a pedagógus és a tanulók kezdeményező együttműködésén alapuló, nyílt oktatásra ad lehetőséget, amelyben a diákok belső motiváltságból tanulhatnak, önálló döntéseket hozhatnak.
A pedagógus a tanulási folyamat facilitátoraként van jelen, átélheti a pedagógiai alkotás, kreativitás szakmai erejét, a tanulók szellemi, morális fejlődését látva megerősödhet szakmai elkötelezettsége.
A szülık aktív megfigyelői és konkrét segítői lehetnek annak, ahogyan gyermekeik megtalálják helyüket az iskola világában.”
Egy-egy projekt azáltal, hogy a valóságos és természetes tanulási folyamatot formázza, alkalmas a hagyományos oktatási körülmények között a gyorsan haladó, tehetséges és a lassabban, egyéni ütemben fejlődő gyerekek oktatására-nevelésére is.
Iskolánkban a projektmódszert az önálló tanulási folyamatot támogató eljárásként előszeretettel alkalmazzák. S a diákokkal való sikeres együttműködésük eredményeként elkészült projektmunkáknak együtt örülnek tanítványaikkal.
Az alábbiakban képeken mutatjuk be a 3. osztályosok „Kétéltűek és hüllők” projektjének és a 6. osztályosok „Lúdas Matyi” projektjének néhány gyermeki alkotását.
A 3. osztályos diákok s környezetismeret tananyaghoz kapcsolódóan készítettek projektmunkát. Az órák során összegyűjtött ismereteiket rendszerezték, ezekhez képeket gyűjtöttek és csoportokban elkészítették a kiválasztott állat bemutatását. A munka során még jobban elmélyítették ismereteiket. A tablók kikerültek az alsós faliújságra, igy a többi osztály tanulói is megnézhették és olvasgathatták kedvükre.
A 6. osztályosok szintén a tananyaghoz kapcsolódóan rajzokkal, képekkel kiegészítve, az önálló tanulási folyamat részeként dolgozták fel irodalmi hősük, Lúdas Matyi történetét.
Gratulálunk Pungor Enikő osztálytanítónak és Bereczk Zsófia Mirtill magyar szakos tanárnőnek a szép tanulói munkákhoz!