Projektek avagy alternatív, tevékenykedtető pedagógiai módszerek az iskolánkban

A projektmódszer egy tanulási - tanítási stratégia, melynek segítségével egy, a tanulók által kiválasztott probléma, vagy elfogadott téma feldolgozása történik egyénileg vagy csoportos formában. A megvalósítás során feloldódnak a hagyományos tanórai keretek, s a végeredmény minden esetben egy bemutatható szellemi alkotás vagy anyagi produktum.

Pedagógiai értelemben tehát a projekt egy sajátos tanulási egység, egyszeri, komplex, szisztematikus, a hagyományos osztálystruktúrán túllépő programterv, amely a tanár és tanítványai közti bensőséges partneri együttműködésen alapul. Tulajdonképpen a kitűzött célt megvalósító lépések gondosan megtervezett sorozata.

Intézményi projektjeink során mindig valamilyen kihívásra építő, a cél által vezérelt, eredményes együttes munkát lehetővé tevő tanulók közti tevékenységekre törekszünk, mely életközeli témát dolgoz fel és az iskolai közösségnek bemutatható terméket hoz létre.

Meghatározó számunkra, hogy a tanulási folyamatában minden diák jól érezze magát. A kíváncsiság, az érdeklődés, a motiváltság, a bizalom, a cselekedtetés, a felfedezés és a játék biztosítja a gyerekeknek ezt az érzést. A megvalósítás folyamatában a tanulóknak lehetősége van a különféle forrásokból történő önálló ismeretszerzésre, tanulásra. Emellett a tevékenység-központú tanulás során a gyerekek személyes érdekeltsége és felelőssége is kiemelt szerepűvé válik.

Március hónapban az alsó tagozatos osztályaink több projektet is megvalósítottak. A negyedikesek a Beporzás Világnapjához, a második és a harmadik osztályosok pedig a Víz napjához kapcsolódóan próbálták ki magukat egy-egy projekt megvalósításával. A gyerekek örömteli alkotótevékenységének köszönhetően nagyon szép produktumok készültek, melyeket a tanulótársaiknak is bemutattak.

Gratulálunk az ötletekért az alsós kollégáknak! 

Bejczi Mónika intézményvezető